مقالات, پنجره UPVC

نحوه نصب پنجره دوجداره لولایی

نصب پنجره دوجداره لولایی

 

پنجره لولایی که پرکاربردترین سیستم پنجره در سراسر جهان می باشد، پنجره ای است که توسط یک یا چند لولا در کناره های آن به پروفیل متصل می شود. پنجره لولایی میتواند یک یا دو لنگه بازشو داشته باشد؛ این لولاها را می توان در گوشه های بالا، گوشه های پایین یا وسط قاب پیدا کرد. حتی میتوان آن ها را به صورت ترکیبی با پنجره های ثابت به کار برد.  

 نحوه نگهداری از پنجره های لولایی بسیار ساده است فقط کافی است آن را با آب و صابون مایع تمیز کنید یا با برس نرم گردگیری کنید. برای جلوگیری از خراشیدگی سطح پنجره خود، از یک پارچه تمیز برای پاک کردن کثیفی های خشک شده از سطح آن استفاده کنید.

 پنجره‌های لولایی را می‌توان از آلومینیوم یا UPVC ساخته و نصب کرد. 

 

ویژگی های پنجره لولایی

این نوع سیستم پنجره به طور گسترده باز می شود که به این معنی است که می توانید از منظره لذت ببرید و تهویه  هوای خوبی داشته باشید. همچنین از آنجایی که می توانید به هر دو طرف پنجره دسترسی داشته باشید، تمیز کردن آنها آسان تر است. از طرف دیگر، آنها به لطف هوابندی فوق العاده و دوجدار شیشه عایق حرارتی و صوتی هستند که باعث صرفه جویی در مصرف برق و گرمایش نیز می شود. 

انواع پنجره لولایی

به طور کلی پنجره لولایی به دو دسته تک حالته و دو حالته تقسیم می شود. بازشو پنجره تک حالته میتواند به صورت افقی معمولی یا به سمت بالا باز شود که به آن پنجره سایبانی می گویند. هرچند نوع دیگری بازشو عمودی نیز وجود دارد که از بالا به سمت پایین باز می شود که پنجره کلنگی نام دارد.

پنجره دوحالته همانطور که از اسمش پیداست دو حالت باز شدن دارد. سیستم این پنجره طوری طراحی شده که میتواند به صورت افقی و عمودی باز شود. این یعنی می توانند از مزایای بازشوی افقی و عمودی در یک پنجره بهره ببرید.

برای قرار دادن پنجره های جایگزین، به مهارت زیادی نیازدارید.

متریال های مختلف برای ساخت پنجره لولایی

پرکاربرد ترین مواد برای ساخت در و پنجره لولایی، آلومینیوم و UPVC هستند. هرکدام از این مواد ویژگی های منحصر به فردی دارند  که با توجه به این ویژگی ها باید متریال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آلومینیوم فلزی سبک، ظریف و زیبا است که میتواند جلوه زیبا به خانه و نمای ساختمان بدهد، اما در کنار این مزیت ها یک عیب بزرگ نیز هست. آلومینیوم فلزی به شدت رسانا گرما است و این باعث میشود در فصول سرد با انتقال گرمایی انرژی زیادی را هدر بدهد. البته این مشکل تا حدودی با ظهور پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک حل شده است.

در مقابل آلومینیوم UPVC قرار دارد که ماده ای کاربردی در زمینه های مختلف است. در و پنجره های UPVC عایق صوتی و حرارتی عالی هستند و نفوذ گرد و غبار و ریزگرد ها جلوگیری میکنند. برای جلب رضایت اکثر سلیقه تولیدکنندگان در و پنجره های UPVC طیف وسیعی از رنگ ها و طرح های پروفیل UPVC را ارائه میکنند. این پنجره همچنین در برابر شرایط جوی سخت مقاوم است و عمر مفید طولانی خواهد داشت.

یکی از برترین تولید کنندگان UPVC شرکت تکنما پی وی سی میباشد که پروفیل های در و پنجره UPVC را در سه سری واناوین، رویال وین و گلد یو پی وی سی ارائه میدهد. پروفیل های تولید شده در این شرکت سری 60 می باشد که پروفیل های پنجره واناوین 5 کاناله و پروفیل های رویال وین و گلد یو پی وی سی 4 کاناله هستند.

برای اطمینان از صاف بودن دهانه دیوار، از تراز استفاده کنید.

نصب پنجره دوجداره لولایی

مراحل نصب پنجره لولایی

اولین مرحله از نصب، داشتن مهارت های لازم است. بسته به نوع پنجره هایی که استفاده می کنید، سطوح مختلفی از توانایی ها ممکن است مورد نیاز باشد. برای تعویض پنجره‌های فول فریم، به مهارت‌های پیشرفته‌تری نیاز دارید زیرا فرآیند نسبتاً پیچیده است. ما به شما توصیه می کنیم اگر تجربه ای در مورد تعویض پنجره ندارید، یک نصاب با تجربه را استخدام کنید. علاوه بر مهارت‌های مناسب، باید ابزار مناسبی نیز داشته باشید. ابزار مناسب به هر پروژه خاص بستگی دارد.  

برای سفارش انواع پروفیل واناوین با ما تماس بگیرید .

ما فرض می کنیم که دهانه ای که می خواهید پنجره را در آن نصب کنید اندازه گیری دقیق شده است. همچنین باید پنجره صحیح را خریداری کنید. همچنین باید تمام سخت افزارهای لازم مانند مکانیزم میل لنگ، پیچ، لولا و قفل را خریداری کنید.

مرحله 1: دهانه را ضد آب کنید

ضروری است که دهانه شما ضد آب باشد. شما نمی خواهید رطوبت بین دیوار و پنجره بیاید. از بیرون، از یک نوار آلومینیومی یا واشر آب بند برای آب بندی دهانه استفاده کنید. مواد را با رول باز کنید و از آستانه پایین شروع کنید و مطمئن شوید که هیچ شکافی باقی نمی‌ماند. درزگیری را در کناره ها ادامه دهید و مطمئن شوید که محکم آب بندی شده است. میتوانید از نوار آب بندی به عرض 8 اینچ استفاده کنید، آن را در اطراف کل قاب نصب کنید. نوار را دور پروفیل پیچیده  و آن را با یک تفنگ منگنه، منگنه کنید.

مرحله 2: پنجره را ثابت کنید

پنجره جدید با فلنج به اصطلاح نیلینگ ثابت می شود. اگر قبلاً خم نشده است، باید آن را به زاویه 90 درجه بچرخانید. به این ترتیب، هنگام نصب پنجره، فلنج نیلینگ با دیوار همسطح می شود. اکنون زمان باز کردن پنجره است. از همه طرف باید حدود 1/2 اینچ فاصله وجود داشته باشد. اگر دهانه خیلی بزرگ است، نوارهای تخته سه لا را به قاب میخ بزنید. اگر دهانه خیلی کوچک است، قاب را تغییر دهید تا بزرگ شود. با کمک یک نفر دیگر، پنجره را داخل قاب بلند کنید و آن را به خوبی جا دهید. مطمئن شوید که شیب حرکت نکرده است.

برای سفارش انواع پروفیل واناوین با ما تماس بگیرید .

مرحله 3: پنجره را میخکوب کنید

دو گیره 4 اینچی ساخته شده از الوار 1/2 در 1 اینچی را روی طاقچه قرار دهید و آنها را حدود دو اینچ از گوشه ها قرار دهید. یک سطح روی آنها قرار دهید و آنها را به جلو و عقب حرکت دهید تا حباب تراز در مرکز قرار گیرد. یک سوراخ 1/8 اینچی در هر یک از قبل دریل کنید و آن را با یک میخ 6 بعدی روی آستانه محکم کنید.

از بالا شروع کنید، یک میخ را به سوراخ مرکزی بکوبید، سپس یک سنجاق را در هر سوراخ دیگر قرار دهید. مطمئن شوید که پنجره شما هنوز هم سطح است. اگر اینطور است، به گذاشتن میخ ها در بقیه سوراخ های فلنج نیلینگ ادامه دهید.

 

مرحله 4: آب بند اضافی

بیشتر واشر یا نوار آلومینیومی را روی فلنج میخکوبی بالایی قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که از بالا نشتی وجود ندارد. فلنج های پنجره را در صورت وجود، با گذاشتن یک مهره درزگیر سیلیکونی در سمتی که رو به خانه است، درزبندی کنید. پنجره را در دهانه قرار دهید – که معمولاً یک کار دو نفره است – و آن را فشار دهید تا فلنج در برابر قاب قرار گیرد. اگر پنجره فاقد فلنج باشد، پنجره را به دهانه ناهموار فشار دهید تا لبه بیرونی بدنه با قاب همسطح شود. 

مرحله 5: اتمام کار

در این مرحله، می توانید تمام یراق آلات پنجره را نصب کنید. این یراق آلات شامل دستگیره، قفل، زاماک، زهوار و اسپانیولت میشود. کیفیت یراق آلات در عملکرد پنجره تاثیر زیادی میگذارد پس حتما در هنگام خرید پنجره به کیفیت یراق آلات آن دقت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *