انواع پنجره

عوامل موثر بر عایق بندی پنجره دوجداره کدامند؟

نحوه نصب پنجره دوجداره بازسازی

میزان عایق پنجره دوجداره مسئله مهمی است که در مقدار اتلاف انرژی و آلودگی صوتی تاثیر میگذارد. خانه هایی که از پنجره های عایق نشده استفاده میکنند، 40 درصد اتلاف انرژی بیشتری دارند. از جمله عواملی که در میزان عایق بودن پنجره دوجداره تاثیر میگذارند، درزگیر شیشه، ضخامت شیشه، و رسانای گرما بودن قاب است. به طور کلی پنجره دوجداره عایق باید شروط اساسی، بهره وری انرژی، دوام و عمر آب بندی را داشته باشد. اگر پنجره اتلاف انرژی بالایی داشته باشد، حتی اگر دوام و عمر آب بندی اش طولانی باشد، ارزش چندانی نخواهند داشت وبرعکس. حال بیایید ببینیم این عوامل  چگونه بر ویژگی های عایق صوتی و حرارتی پنجره ها تأثیر می گذارد.

شیشه مناسب

به طور کلی هر چه شیشه ها ضخیم تر باشند از لحاظ عایق بودن بهتر است. علاوه بر این، اگر ضخامت آنها متفاوت باشد، بر میزان کاهش صدا نیز تاثیر می گذارد. شیشه های کم تابش دارای یک پوشش نازک میکروسکوپی از اکسید فلز بر روی یکی از سطوح داخلی شیشه است. این پوشش گرما را به داخل خانه منعکس می کند اما همچنان نور را از بیرون به داخل می دهد. به همین دلیل است که شیشه کم تابش (low-E) بهترین نوع شیشه برای پنجره های دوجداره یا سه جداره هستند.

 

امروزه فن آوری تولید شیشه پیشرفت زیادی کرده

فاصله بین شیشه ها

اندازه فاصله بین شیشه‌ها می‌تواند بر عملکرد تأثیر بگذارد همچنین ضخامت پنجره سطح عایق بستگی به آن دارد. با افزایش فاصله بین شیشه، عایق صدا بهبود می یابد. اغلب ضخامت پنجره 16 میلی متر به عنوان بهینه ذکر می شود، اما اندازه کوچکتر ممکن است در برخی موارد مناسب تر باشند. همچنین می توان با پر کردن فاصله با گازهای بی اثر( مانند آرگون، زنون یا کریپتون) عملکرد را بهبود بخشید دلیل این کار این است که گازهای نجیب عایق تر از هوا هستند. هرچند ایجاد خلاء اثر بسیار بهتری دارد.

در پنجره های سه جداره شیشه وسطی باید به یکی از دو شیشه انتهایی نزدیکتر  قرار گیرد. بنابراین، فرکانس تشدید در حفره‌های هوا، هم‌تراز و با هم جمع نمی‌شوند؛ در نتیجه اتلاف انرژی و آلودگی صوتی کمتر میشود. تمام پنجره‌های دوجداره مدرن از یک جدا کننده یا اسپیسر تشکیل شده‌اند که در اطراف لبه‌های داخلی شیشه‌ها قرار می‌گیرد تا دو جداره شیشه را از هم دور نگه دارد. برای بهترین بازدهی، پنجره ای را انتخاب کنید که جداکننده بدون فلز یا کم فلز داشته باشد، زیرا فلز رسانای گرماست و حرارت را به بیرون هدایت میکند. همچنین شکاف بین دیوار و پروفیل پنجره به عبارتی فاصله بین قاب و دیوار باید به حداقل برسد زیرا ترک ها سطح عایق صوتی را کاهش می دهند.

برای خرید پروفیل واناوین با دفاتر ما تماس بگیرید

استفاده از دیفیوزر ها

استفاده از دیفیوزر ها یکی از عواملی که می تواند آلودگی صوتی را به حداقل برساند. پنل های دیفیوزر امواج صوتی را پراکنده میکنند این کار باعث میشود صوت بازنگشت پیدا نکرده، و در نتیجه سر و صدا کمتر می شود.

نوع قاب پنجره

طراحی و ماده مورد استفاده برای قاب بر اتلاف گرما تأثیر زیادی می‌گذارند. قاب های پنجره با متریال هایی مثل آلومینیوم، چوب و UPVC ساخته میشود که هر کدام خوبی ها و بدی هایی دارد. در تمام سیستم های دوجداره، بهتر است از مواد ترمال بریک، مانند آلومینیوم ترمال بریک استفاده شود تا از اتلاف گرما توسط رسانایی جلوگیری شود

. قاب های UPVC یکی از پرکاربردترین قاب های درب و پنجره است، که نیازی به تعمیر و نگهداری منظم ندارند و بازیافت می شوند.

 قاب های چوبی زیبایی چشم نوازی دارند و دوست دار محیط زیست اند، اما نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. آنها اغلب در مناطق حفاظت شده استفاده می شوند که در آن منابع چوب زیاد است.

برای خرید پروفیل رویال وین با نمایندگان ما در سراسر کشور تماس بگیرید

قاب های آلومینیومی یا فولادی باریک و بادوام هستند و قابل بازیافت هستند. آلومینیوم معمولی با این حال، با وجود عمر آب بندی طولانی که دارد، رسانایی گرما بالایی دارد، و در نتیجه حفظ انرژی ضعیفی دارد. اگر واقعا میخواهید از آلومینیوم استفاده کنید بهتر است که مدل ترمال بریک آن را بگیرید.

قاب های کامپوزیت دارای یک قاب چوبی داخلی هستند که با آلومینیوم یا پلاستیک پوشانده شده است. این امر نیاز به تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد و قاب را در برابر آب و هوا مقاوم می کند. در اواخر دهه 1970، نوارهای کامپوزیت دارای رسانایی گرمای کم بودند که در مقایسه با قاب های آلومینیومی عایق بهتری بود، اما متاسفانه عمر آب‌بندی در این نوع کم بود. درنتیجه استفاده از آن کم شد.

رگلاژ بودن پنجره

اگر رگلاژ پنجره درستی نباشد، و به علت ضربه، نصب نادرست و یا هر مورد دیگری از رگلاژ خارج شود، مسلما به درستی بسته

نمیشود و درزهایی باقی می ماند، و همین درزها هرچند جزئی، عایق بندی را ناقص می کند . هم چنین رگلاژ نبودن گاهی حتی به دلیل نبود گالوانیزه، و یا کیفیت پایین  UPVC استفاده شده ، به مرور زمان اتفاق می افتد

.برای استعلام قیمت پروفیل گلد پی وی سی با نمایندگان ما در سراسر کشور تماس بگیرید

سخن آخر

تولید کنندگان پنجره های دوجداره محصولات خود را از نظر اتلاف انرژی بررسی و ارزیابی میکنند. کل پنجره (قاب و شیشه) به گونه ای ارزیابی می شود که از دست دادن گرما، و عایق صوتی بودن آن معین شود. عملکرد انرژی یک پنجره تحت تأثیر طیف گسترده ای از عوامل است، بنابراین انتخاب پنجره فقط با نگاه کردن به شکل و شمایل آن آسان نیست. خوشبختانه، میتوان با بررسی یک سری از اطلاعات کارآمدترین آن ها را پیدا کنید. در اینجا ما یک سری المان های اصلی موثر بر عملکرد عایق بود پنجره های دوجداره مثل شیشه، قاب و گاز بین شیشه ها را بررسی کردیم که به شناخت بهتر پنجره های دوجداره کمک میکند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *