مقالات

لمینت کردن پروفیل UPVC

لمینت کردن پروفیل UPVC

لمینت به فرآیند افزودن چندین لایه مواد، رنگی یا سفید، به پروفیل های یو پی وی سی گفته می شود که نوع رنگی آن در طراحی دکوراسیون داخلی یک عنصر مهم است. رنگ‌ها و بافت‌ها می‌توانند با هنر لمینت کردن پروفیل UPVC به بهترین شکل خود را به نمایش بگذارند و همچنین فضای داخلی را شیک و مدرن نشان دهند. با انتخاب‌ لمینت رنگی جذاب حتی می توانید بر نمای خارجی ساختمان هم اثر بگذارید. لمینت نه تنها نیازهای زیبایی شناسی یک فضای داخلی را برآورده می کند، بلکه پروفیل پنجره های یو پی وی سی را نیز با یک لایه محافظ در برابر آلاینده های خارجی  محافظت می کند. در ایران، لمینیت یکی از پرکاربردترین فرایند ها برای رنگ کردن پنجره های UPVC است، و بسیار از تولید کنندگان پروفیل های خود را با این روش رنگ میکنند.

فرایند لمینت کردن پروفیل UPVC چگونه است؟

ابتدا روی پروفیل UPVC پرایمر زده می شود تا پروفیل برای پوشش لمینت و چسب بهتر آماده شود. بعد از پرایمر، روی پروفیل UPV چسب زده می شود. در آخرین مرحله لمینت مانند یک روکش بر روی پروفیل کشیده میشود؛ و حرارت و پرس لمینت ها را با فشار غلتک های  مخصوص به روی پروفیل می نشیند. این غلتک ها باعث می شوند که هوا به صورت حباب زیر لمینت ها نماند و چسب ها جذب لمینت شوند.  

به طور خلاصه، لمینت کردن یعنی پیچیدن یک فویل با مقاومت بالا در برابر آب و هوا روی پروفیل‌های UPVC با چسب کارآمد و مقاوم که از طریق دستگاه لمینت انجام میشود. پس از این فرایند پروفیل ها فقط باید برای مدتی نگه داشته شوند تا چسب خشک شود. اگر میخواهید لمینت رنگی داشته باشید محبوب ترین رنگ ها قهوه ای طلایی، فندقی، نقره ای، و مشکی هستند؛ البته بر طبق سلیقه میتوان تقریبا از هر رنگ دیگری نیز استفاده کرد.

 

کیفیت دستگاه و خود پوشش لمینتی در کیفیت نهایی موثر است.

 

کاربردهای لمینت در ساخت پروفیل های پنجره با تنوع رو به رشد انواع پوشش ها، مواد تزئینی،  چسب پیشرفته، انعطاف پذیری بیشتر در کشش سطحی و افزایش سرعت تولید به طور روز افزونی بیشتر می شود.  چسب های جدید با کارایی بالا طیف سرعت لمینیت را افزایش می دهد و در عین حال پایداری فرآیند را حفظ می کند و اتصال محکم پروفیل های پنجره و روکش را فراهم می کند. علاوه بر این، چسب های جدید دارای ویسکوزیته پایین‌تری است، به این معنی که می‌توان آن را در دماهای پایین‌تر پردازش کرد، بنابراین زمان چرخه‌های تولید کوتاه‌تر و کار با فویل‌های ترموپلاستیکی حرارتی کاهش داده میشود.

انواع لمینت پروفیل UPVC

لمینت کردن  پروفیل UPVC به دو صورت انجام می شود:

پروفیل یک رو لمینت:  رنگ، تنها یک طرف سطح پروفیل را می پوشاند که این خود در دو مدل : داخل لمینت و بیرون لمینت تقسیم بندی می شود. بر اساس نیاز هر پروژه می توان در و پنجره ای رنگی در نمای داخل یا خارج ساختمان داشت. در این حالت رنگ اصلی پروفیل همچنان سفید است. که در صورت آسیب دیدگی یا خراشیدگی لایه رویی( که به خاطر مقاومت بالای لمینت به سختی انجام میشود)، میتوان با رنگ جای آن را پوشاند.

پروفیل دو رو لمینت : در این حالت هر دو طرف پروفیل رنگی بوده و همچنین زیر این پوشش پروفیل  دیگر سفید نیست و رنگی نزدیک به رنگ روکش لمینت دارد. (به اصلاح به آن مغز قهوه ای هم می گویند) در این مدل اگر لایه رویی خراشیدگی پیدا کند مجبور به پوشاندن آن نیستید و همچنین جای پیچ ها و محل اتصال اجزا، رنگی است تا با رنگ پروفیل مطابقت داشته باشد.

مقاومت لمینت پنجره های UPVC به قدری بالاست که قابل جدا کردن از روی پروفیل نیستند.

مزایای لمینت کردن پروفیل UPVC

زیبایی شناسی: پنجره های لمینت شده UPVC کل فضای داخلی را بهبود می بخشد و جذابیت مبلمان و وسایل را در میان سایر عناصر یک طراحی داخلی بیشتر می کند. همچنین این پوشش های لمینیتی رنگ های مختلف و رنگ دانه های چوبی دارند که باعث میشود تنوع طراحی زیاد شود.

محافظت در برابر آب و هوا: در مجموع لمینت متکی بر یک پوشش است که دارای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی است. تفاوتی نمی کند  گرمای سوزان در طول تابستان باشد یا کاهش دما و رطوبت بالا در فصل زمستان این پوشش ها از پروفیل محافظت میکنند. همچنین لمینت با کیفیت در برابر بادهای قوی و بارندگی شدید رنگ و براقیت خود را از دست نمی دهد. لمینت کردن پروفیل UPVC فریم پنجره ها را در برابر آب، رطوبت، اشعه ماوراء بنفش و سایر آلاینده ها ایمن می کند.

 برای استعلام قیمت از محصولات باکیفیت و مقرون بصرفه پروفیل گلد پی وی سی با ما در ارتباط باشید .

مقاومت بالا: لمینت در برابر ترک خوردن، پوسیدگی و محو شدن مقاوم است. در ضمن پوشش های لمینت دوام بالایی دارند و در طی سال ها رنگ و براق بودن خود را حفظ میکنند.  همچنین این پوشش ها با وجود مقاومتی که دارند، نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند، و فقط نظافت با آب و شوینده برای از بین بردن کثیفی ها کفایت میکند.

راه حل سازگار با محیط زیست: لمینت کردن پروفیل UPVC ، بدون استفاده از سرب و دیگر مواد شیمیایی سمی، و با حداقل هدر رفت، انجام می شود. به نوعی میتوان گفت که، لمینت کردن پروفیل UPVC از منابع طبیعی حفاظت می کند و در کاهش آلودگی های محیط زیستی موثر است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *