مقالات, انواع پنجره

پنجره دوجداره هوشمندچگونه است؟

پنجره دوجداره هوشمند

فناوری به طور مداوم در حال پیشرفت است، اکنون بیش از هر زمان دیگری. از جدیدترین گوشی‌های هوشمند گرفته تا فناوری‌های پوشیدنی، جهش‌های عظیمی در چند دهه اخیر داشته است. وسایل خانه نیز از این قاعده مستثنی نیستند، چراغ‌ها، کنترل‌های گرمایشی و حتی لوازم آشپزخانه هم اکنون «هوشمند» شده‌اند. اما “هوشمند” بودن به چه معناست؟ محصولات هوشمند می توانند از اطلاعات محیط استفاده کنند و می توانند با سایر محصولات تعامل داشته باشند. آنها از طریق اینترنت، معمولاً از طریق یک برنامه تلفن هوشمند، کنترل می شوند. حال این سوال مطرح می شود که پنجره هوشمند چیست و چه امکاناتی دارد؟

پنجره هوشمند دوجداره چگونه کار میکند؟

پنجره های هوشمند که به عنوان پنجره‌های حریم شخصی قابل تعویض نیز شناخته می‌شوند، از دو شیشه جدا شده توسط روکش PDLC تشکیل شده اند. پنجره های هوشمند قابل تعویض، راه حل ایده آلی برای حفظ حریم خصوصی هستند که اغلب به عنوان «آینده حریم خصوصی پنجره» توصیف می شوند.

پوشش پنجره هوشمند از طریق یک فرآیند تولید اختصاصی که منحصراً توسط Intelligent Glass توسعه یافته است، لبه به لبه سطح را بدون هیچ شکافی می‌پوشاند. سپس این لایه به یک منبع تغذیه متصل می‌شود، که بسته به نیاز می‌تواند از برق اصلی تا باتری متفاوت باشد و به محصول اجازه می‌دهد تا از طریق یک روش فعال‌سازی به دلخواه مشتری، حالت خود را از حالت مات به پاک کردن تغییر دهد. هنگامی که یک جریان الکتریکی از طریق روکش ارسال می‌شود، با قطبش کریستال‌های لایه PDLC، بلافاصله پنجره از حالت مات به شفاف تبدیل می‌شود و به نور بیشتری اجازه می‌دهد به سطح نفوذ کند.

پنجره دوجداره هوشمند

 

پنجره های شیشه ای هوشمند چگونه ساخته می شوند؟

پنجره های شیشه ای هوشمند به صورت سفارشی، تک جداره، دو جداره یا سه جداره ساخته می شوند و به هر شکل و اندازه ای قابل برش هستند. برای پنجره‌های شیشه‌ای هوشمند تک جداره، دو صفحه شیشه‌ای با PDLC  و روکش خورشیدی بین شیشه ای لمینت می‌کنیم که بسته به مشخصات دارای کابلی است که از بالا، کنار یا پایین خارج می‌شود. ساخت پنجره های شیشه ای هوشمند دوجداره و سه جداره نیز از همین مراحل با افزودن میله اسپیسر و شیشه مقاوم در طرف انجام می شود.

از آنجایی که پنل های پنجره سفارشی ساخته شده اند و اندازه آنها متفاوت است، دو ترانسفورماتور (65 و 110 ولت) همراه آن ها ارائه می شود. 65 ولت تا 4 متر مربع و 110 ولت تا 12 متر مربع را برق میدهد. ترانسفورماتورها باید به شبکه برق متصل شوند و در محل پانل های شیشه ای نصب شوند. مصرف برق کمتر از 5 وات بر متر مربع است، از این رو پنجره های هوشمند بسیار کم مصرف هستند. در صورت قطع برق، پنجره‌های هوشمند به‌طور خودکار به حالت تاریک خود می‌روند. این واکنش خودکار تضمین می کند که حتی زمانی که منبع تغذیه قطع است، حریم خصوصی حفظ می شود.

 

 برای استعلام قیمت پروفیل واناوین با ما تماس بگیرید .

 

تمیز کردن پنجر های هوشمند را می توان تقریباً مانند پنجره های معمولی با استفاده از یک پارچه کمی مرطوب یا محصول شیشه شوی انجام داد. از محصولات ساینده نباید استفاده شود زیرا ممکن است سطح شیشه را خراش دهند. همچنین نباید از آب استفاده شود و پنجره هوشمند باید در حالت “خاموش” در هنگام تمیز کردن باشد؛ و قبل از روشن کردن پنل آب اضافی باید پاک شود.

 

چرا پنجره های هوشمند را انتخاب کنیم؟

شما نمی توانید بر آرامش خاطر قیمتی بگذارید، و پنجره های هوشمند امنیت بیشتری را برای محافظت از خانه و کاهش نگرانی شما به شما ارائه می دهند. پنجره‌های هوشمند با امکان انجام بررسی‌های امنیتی خودکار هنگام خروج از خانه، به شما  اطمینان از قفل بودن پنجره‌ها میدهند.

پنجره های هوشمند مزایای دیگری نیز دارند به عنوان مثال، در مورد بعضی از پنجره ها  اگر یک فرد سالخورده که به طور مستقل زندگی می کند، پنجره ای را در طول شب کاملاً باز بگذارد، پنجره هوشمند می تواند یکی از اعضای خانواده را مطلع کند، که سپس می تواند با یکی از اقوام تماس بگیرد یا خانه را برای آنها ایمن کند. پنجره های هوشمند حتی می توانند تشخیص دهند که آیا یک پنجره بسته قفل شده است، بنابراین به صاحبان خانه بینش بیشتری نسبت به امنیت خانه خود در هر زمان می دهد.

 

پنجره هوشمند دوجداره چگونه ساخته می شوند؟

پنجره‌های شیشه‌ای هوشمند دو جداره (یا شیشه‌های هوشمند DGU) گران‌تر پنجره هوشمند تک جداره هستند که برای تولید آن نیاز به فرآیند ساخت پیچیده‌ای است. لایه PDLC محصور شده در داخل واحد به طور کامل از تهدیدات خارجی مانند آب و هوا، رطوبت یا آسیب فیزیکی محافظت می شود. این محصول به‌عنوان یکی از محافظت‌شده‌ترین گزینه‌های پنجره شیشه‌ای قابل تعویض است، و در عین حال تمام مزایای یک پنجره دوجداره استاندارد مانند عایق حرارتی ، صوتی و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد.

پنجره هوشمند به امنیت خانه کمک فراوانی میکند.

چگونه می توان پنجره های شیشه ای هوشمند را کنترل کرد؟

پنجره‌های شیشه‌ای هوشمند به روش‌های مختلفی کار می‌کنند، اما اکثر یک ریموت کنترل همراه با پنجره ارائه می شود که می‌تواند به عنوان یک وسیله کنترلی استفاده شود. پانل ها همچنین می توانند به سیستم مدیریت ساختمان (BMS) و همچنین تایمرها یا حسگرها متصل شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *