پروفیل, پنجره UPVC

ویژگی‌های پروفیل UPVC

ویژگی‌های پروفیل UPVC

پروفیل مهم ترین قسمت در در و پنجره های دوجداره است و ویژگی های در و پنجره اغلب با پروفیلشان تعریف می شوند. در گذشته برای ساخت پنجره‌های ساختمان از چوب، آهن و آلومینیوم استفاده می‌کردند. موادی مانند چوب، آهن یا آلومینیوم در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت پایینی دارند و عایق صدا و حرارت نیستند. برای همین پروفیل UPVC به خاطر ویژگی های رقابتی که دارد یکی پرکاربردترین انواع  پروفیل ها در دنیا است.

در اینجا هر اطلاعاتی که باید در مورد پروفیل UPVC آورده شده که به شما در انتخاب بهتر کمک میکند.

پروفیل UPVC چیست؟

پروفیل UPVC، از نفت خام و کلرید سدیم ساخته می‌شود و برای اولین بار در کشور آلمان مورد استفاده قرار گرفت. تاریخ ورود پروفیل UPVC به ایران به دهه پنجاه برمی‌گردد؛ ولی در آن زمان به دلایلی مانند عدم وجود تکنولوژی پیشرفته  و ناشناخته بودن، با استقبال زیادی در بازار روبرو نشد. سال‌ها بعد به دلیل نیاز به صرفه جویی در انرژی، استفاده از پروفیل UPVC افزایش یافت. در سال 1370 مبحث 19 در مقررات ملی ساختمان ها آمد که در و پنجره ساختمان را موظف به دوجداره بودن میکرد؛ پس از این استفاده از UPVC بیش از پیش افزایش پیدا کرد و به محبوب ترین پروفیل مصرفی در در و پنجره های دوجداره شد.

ویژگی های پروفیل UPVC

پروفیل UPVC در برابر حرارت و اشعه فرابنفش خورشید مقاوم است، همچنین نیاز به تعمیر، نگهداری و رنگ آمیزی مداوم ندارد. پروفیل UPVC به راحتی با یک دستمال نمدار تمیز می‌شود. از مزیت های دیگر UPVC این است که ضد آب، عایق صدا، آلودگی صوتی و الکتریسیته است. رسانایی حرارتی این پروفیل بسیار کم است؛ در نتیجه بهره‌وری انرژی افزایش پیدا می‌کند. نکته جالب و قابل توجه دیگر قابل بازیافت بودن آن است.

برای خرید پروفیل واناوین با دفاتر ما تماس بگیرید

ویژگی‌های پنجره UPVC

چه ویژگی ‌هایی باعث شده افراد ترجیح دهند از پنجره‌های UPVC در منزل خود استفاده کنند؟ چرا استفاده از UPVC به صرفه تر از دیگر پروفیل هاست؟ در ادامه پنج ویژگی مهم این پنجره‌ها را بررسی میکنیم.

صرفه جویی در مصرف انرژی

با توجه به افزایش آگاهی جامعه در مورد محیط زیست و همچنین تغییرات در سبک زندگی، مهندسان و معماران از پنجره‌هایی در ساختمان استفاده می کنند که میزان مصرف انرژی را کاهش دهد. یکی از مهمترین ویژگی‌های پنجره‌های UPVC، جلوگیری از هدر رفتن انرژی است. این پروفیل رسانای گرما نیست بنابراین حفظ حرارتی خوبی دارد. طبق تحقیقات انجام شده، حدود 40 درصد از انرژی در هر خانه، توسط پنجره‌های نامناسب هدر می‌رود. این آمار به تنهایی اهمیت استفاده از پنجره UPVC را اثبات می‌کند.

 

 

عایق صدا و ضد آب

همه ما پس از گذراندن یک روز شلوغ کاری نیاز به آرامش و یک فضای امن داریم. آرامش و سکوت به ویژه در مناطق شلوغ و شهر های بزرگ میتواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه پنجره‌های UPVC عایق صدا هستند و با حذف صداهای خارجی آرامش را برای ما فراهم میکنند.

 نکته مهم دیگر مقاومت این پنجره‌های UPVC در برابر آب است. نفوذ باران به داخل خانه و ایجاد پوسیدگی در دیوار موضوع آزار دهنده‌ای است که با وجود پروفیل های UPVC دیگر جای نگرانی نیست. .  دلیل این موضوع این است که علاوه بر ویژگی ذاتی پروفیل UPVC در مورد عدم جذب رطوبت، گوشه‌های پنجره‌های UPVC با دقت بسیار زیادی جوش داده می‌شوند و یک لایه دو طرفه از TPE یا الاستور ترموپلاستیک در اطراف درزهای آن‌ها کار گذاشته می‌شود. به همین دلیل آب به هیچ عنوان از پنجره upvc عبور نمی‌کند این یکی از ویژگی های رقابتی پروفیل UPVC نسبت به دیگر پروفیل هاست؛ زیرا پنجره‌های چوبی پس از مدتی به دلیل قرار گرفتن در معرض رطوبت دچار پوسیدگی می‌شوند و پنجره‌های آهنی ممکن است با مشکل زنگ زدگی مواجه شوند.

 

برای خرید پروفیل رویال وین با نمایندگان ما در سراسر کشور تماس بگیرید

زیبایی ظاهری

پنجره UPVC به دلیل خاصیت انعطاف پذیری که دارد می تواند در شکل‌ها و رنگ های مختلف تولید شود. پنجره‌های UPVC در مدل‌های مختلف طراحی می‌شوند و با وجود اینکه UPVC خام به رنگ سفید است، قابلیت رنگ پذیری مطلوبی دارد. این ویژگی باعث تنوع رنگی بالای این محصول می‌شود و همه سلیقه را پوشش میدهد. حتی میتوان UPVC را جلوه شبیه چوب تولید کرد که زیبایی و ظاهری بسیار زیبا را برای منزل یا محل کار شما به همراه دارد. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت پنجره upvc در بین طراحان شده است، همین موضوع است.

پروفیل UPVC مقاومت خوبی در برابر شرایط جوی دارد.

 

سازگاری با محیط زیست

سازگاری مواد و محصولات با محیط زیست موضوع جدیدی نیست و تولید کنندگان سالهاست که برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل هستند. علاوه بر تولید کنندگان، شهروندان معمولی نیز به این موضوع توجه دارند. به همین دلیل هر چقدر که زمان رو به جلو می‌رود افراد ترجیح به خرید محصولات سازگار با محیط می دهند.

پنجره‌های UPVC کاملا سازگار با طبیعت و قابل بازیافت هستند و هیچ گونه مواد مضری به طبیعت وارد نمی‌کنند. این نکته در هنگام انتخاب پنجره توسط معماران و خریداران بسیار مهم است.

 

رعایت نکات بهداشتی

پروفیل UPVC پایداری بسیار بالایی دارد و با اکسیژن ترکیب نمی‌شود. از این محصول در وسایل پزشکی و دندانپزشکی استفاده میشود. از نظر بهداشتی UPVC در سطح خیلی بالایی قرار دارد و مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند.

   تفاوت pvc با UPVC

  پروفیل UPVC تقریبا همان pvc است با این تفاوت که در ساخت آن از مواد  روان‌کننده استفاده نمی‌شود. هنگامی که در ساختار شیمیایی یک ماده از مواد روان‌کننده استفاده می‌شود، آن ماده خاصیت نرمی و انعطاف‌پذیری پیدا می‌کند و مقاومت آن در برابر حرارت کمتر می‌شود. به همین دلیل است که پروفیل‌های UPVC سختی بیشتری دارند و در برابر حرارت مقاوم هستند.

برای استعلام قیمت پروفیل گلد پی وی سی با نمایندگان ما در سراسر کشور تماس بگیرید

سخن آخر

اگر به فکر بازسازی خانه یا عوض کردن در و پنجره‌های قدیمی منزل یا محل کارتان هستید، پروفیل در و پنجره یکی مهم ترین مسائل است. زیرا پنجره یکی از مهمترین اجزای یک ساختمان است و تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی، فضای داخلی و نمای بیرونی دارد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مورد نیازتان در مورد ویژگی‌های پروفیل upvc را به دست آورده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *