مقالات, پنجره UPVC

بهترین روش تمیز کردن و شستشو پنجره دوجداره

بهترین روش تمیز کردن و شستشو پنجره دوجداره

 

تمیز کردن پنجره ها در ایجاد جلوه ای جذاب برای صاحبان خانه، مشاغل و صنایع بسیار مهم است و پنجره های دوجداره نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پنجره‌های تمیز می‌توانند به خانه شما کمک کنند که روشن‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد، در حالی که مشاغل از آنها به عنوان بازتابی از حرفه‌ای بودن خود استفاده می‌کنند.

تمیز کردن پنجره‌های دوجداره زمان‌بر یا سخت نیست، اما برای نگهداری کلی خانه یا کسب‌وکار مهم است. تمیز کردن منظم پنجره‌های آن ها را عاری از خاک و زباله میکند و از آنها در برابر هرگونه خرابی ناشی از شرایط آب و هوایی یا قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض گرما و کثیفی محافظت می‌کند.

 

چرا باید پنجره دوجداره را به طور منظم تمیز کنیم؟

کثیفی‌ها و اثرات محیطی ما همگی می‌توانند در طول زمان به تخریب پنجره های دوجداره کمک کنند. گرد و غبار، کثیفی و زباله می تواند بین دو پانل گیر کند، و یا باعث شود شیشه خارجی تغییر رنگ دهد، و یا موجب شود رطوبت وارد درزگیر پنجره شده و کارایی عایق را کاهش دهد. این می تواند منجر به آسیب هایی مانند ایجاد تراکم بین دو صفحه شود و حتی می تواند باعث کدر شدن آنها شود و در حفظ گرما در محل کارایی آنها کمتر شود.

پنجره های دو جداره نادیده گرفته شده نیز می تواند دید بیرون را سخت تر کند و ایمنی را کاهش دهد. تمیز کردن جداره خارجی شیشه دوجداره تنها راه برای اطمینان از جلوگیری از این مشکلات و اطمینان از این است که همچنان سطح بهینه ای از بهره وری انرژی را ارائه می دهند. تمیز کردن هر دو طرف پنجره دوجداره – شیشه های داخلی و خارجی – تضمین می کند که حداکثر نور به خانه شما وارد می شود.

برای خرید پروفیل واناوین با دفاتر ما تماس بگیرید

 

تمیز کردن پنجره های دوجداره شما فرآیند پیچیده ای نیست و از مزایای متعددی برخوردار است. مهمتر از همه، این  است که تمیز کردن منظم به طولانی کردن عمر مفید پنجره های دوجداره کمک میکند. تمیز کردن پنجره‌های دوجداره نیز به جلوگیری از هر گونه آسیب، مانند ساییدگی، پارگی در درزگیر و بهبود نمای شفاف خانه کمک می‌کند. قاب های رنگ شده نیز ممکن است به مرور زمان دچار تغییر رنگ شوند و استفاده منظم از شیشه پاک کن می تواند به تمیزتر ماندن آنها برای مدت طولانی تری کمک کند.

نکات مهم در تمیز کردن پنجره دو جداره

پنجره های دو جداره به دلیل مزایای صرفه جویی در انرژی محبوب هستند، اما تمیز کردن صحیح آنها ممکن است دشوار باشد. این به دلیل وجود دو شیشه و شکاف بین آنها، میعان می تواند در بین جدار ها جمع شود. تمیز کردن پنجره های دوجداره برای حفظ کیفیت صرفه جویی در انرژی ضروری است و چند راه برای انجام این کار به طور موثر وجود دارد.

آماده سازی

بهترین راه برای شروع این است که سطح شیشه را به درستی آماده کنید. از یک پارچه یا گردگیر برای خلاص شدن از شر هر گونه کثیفی و گرد و غباری که در بین شیشه ها یا بیرون پنجره جمع شده است استفاده کنید. یکی از مهم ترین نکات هنگام تمیز کردن پنجره های دوجداره این است که از استفاده از هر گونه اجسام نوک تیز که می تواند شیشه را خراش دهد یا به درزگیر آسیب برساند، خودداری کنید.

انتخاب تمیز کننده

در حالی که تمیز کردن آنها آنقدرها که تصور می شود پیچیده به نظر نمی رسد، انتخاب محصولات مناسب و پیروی از یک روش مناسب برای محافظت از یکپارچگی پنجره ها و درزگیر سودمند است. از آنجایی که پنجره‌های دوجداره هوابند هستند، هرگونه مواد شیمیایی یا محلول‌های تمیزکننده‌ای که استفاده می‌شود باید سازگار با محیط زیست و زیست تخریب‌پذیر باشند.

بنابراین، باید از محلول های پاک کننده پنجره و صابون های حاوی آمونیاک که ممکن است باعث آسیب رساندن و فرسودگی درزگیر شوند، خودداری کنید. در عوض، محلول پاک کننده ای را انتخاب کنید که حاوی مواد طبیعی مانند سرکه، آب لیمو و روغن درخت چای باشد. این مواد را باید در یک بطری اسپری با آب ولرم مخلوط کرده و روی پنجره ها بمالید.

برای استعلام قیمت پروفیل گلد پی وی سی با نمایندگان ما در سراسر کشور تماس بگیرید

روش های تمیز کردن و شستشوی پنجره دو جداره

هنگامی که آماده سازی را انجام دادید و سطح پنجره عاری از زباله شد، محلول تمیزکننده انتخابی خود را روی پارچه بمالید. اگر می‌خواهید سرکه سفید اضافه کنید، باید از رگه‌های ناخوشایندی که با خشک شدن پنجره‌ها ایجاد می‌شود، جلوگیری کنید و پوششی بدون لک ایجاد کنید. هنگام تمیز کردن پنجره ها، با حرکات دایره ای آهسته به شیشه فشار وارد کنید.

زیگزاگ های سریع احتمالاً آثاری از خود برجای می گذارند. به خاطر داشته باشید که فقط باید از یک پارچه نرم/میکروفیبر استفاده کنید. برس های زبر و اسکاج می توانند ظاهر شیشه را خراش دهند یا به آن آسیب برسانند

 

آیا می توان از روزنامه استفاده کنید؟

پارچه میکروفیبر ندارید؟ نگران نباشید – روزنامه به خوبی دستمال میکروفایبر عمل میکند. فقط کافی است، به سادگی محلول تمیز کننده خود را روی آن بمالید و پنجره را پاک کنید. مطمئناً روزنامه در تمیز کردن پنجره ها از یک دستمال کاغذی مؤثرتر است، به خصوص وقتی که با محلول تمیز کردن پنجره مناسب همراه شود.

 

آیا سرکه واقعا تاثیر دارد؟

سرکه به از بین بردن رگه‌ها از پنجره‌ها پس از خشک شدن کمک کند، اما برخلاف شیشه‌شوی‌های شیمیایی، در واقع هیچ میکروب خطرناکی را از بین نمی‌برند. به همین دلیل برای از بین بردن میکروب ها، آب صابون به خودی خود خوب عمل می کند. با این حال، اگر اصرار دارید که از سرکه برای پنجره ای  بدون اثر رگه استفاده کنید، از آن در حد اعتدال استفاده کنید.

سخن آخر

به طور خلاصه، در حالی که به نظر می رسد پنجره های دوجداره ممکن است به نگهداری کمتری نسبت به شیشه های تک جداره نیاز داشته باشند، تمیز کردن منظم به همان اندازه لازم است تا اطمینان حاصل شود که در شرایط عالی باقی می مانند. تمیز کردن صحیح آنها با تمرکز روی هر دو طرف می تواند به جلوگیری از گرد و غبار و کثیفی کمک کند و پنجره ها را از تغییر رنگ یا آسیب دور نگه دارد.

با وجود این که پنجره های دوجداره بسیار بادوام و مستحکم هستند، هنوز هم باید به روشی مناسب تمیز شوند تا ظاهری نو داشته باشند. به این ترتیب، وسایل تیز، پشم فولادی، برس ها و سایر مواد زبر که می توانند پنجره ها را خراش دهند، نباید استفاده شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *