پنجره UPVC, مقالات

رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره

رگلاژ و تعمیر پنجره

با گذر زمان پنجره های دوجداره ممکن است نیاز به تنظیم پیدا کنند. رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره وقتی نیاز است که پنجره درست بسته یا باز نشود، که به آن افتادگی می گویند، این مسئله می تواند بسیار آزاردهنده باشد.  افتادگی پنجره یکی از رایج ترین مشکلات است که در تعمیر پنجره با آن مواجه می شویم. اکثر پنجره هایی که به درستی باز یا بسته نمی شوند معمولاً با مشکل قفل نیز مواجه هستند. پنجره ای که درست باز و بسته نمی شود می تواند یک مشکل امنیتی به وجود بیاورد.

رگلاژ پنجره دوجداره به معنای تنظیم دقیق لولاها، یراق آلات و شیشه‌‌های لنگه بازشوی پنجره می‌باشد.

 

رگلاژ و تعمیر پنجره

دلایل رایج برای افتادگی

مشکلات باز و بسته کردن درها و پنجره ها ممکن است به دلیل موارد زیر باشد:

فرسودگی ساختار خانه: در طول زمان پایه ها و ساختار یک ملک کمی تغییر می کنند. این می تواند برای ایجاد فشار کافی و از رگلاژ افتادن پنجره کافی باشد. این فشار باعث می شود که لنگه پنجره از خط خارج شود و از باز و بسته شدن صحیح پنجره جلوگیری شود.

زباله در لولا و ریل پنجره: بسیاری از صاحب خانه ها پنجره های خود را برای تهویه باز نگه می دارند که ایده بسیار خوبی است. با این حال، با گذشت زمان، زباله ها و کثیفی ها می توانند در امتداد ریل پنجره و لولاها جمع شوند. همچنین گرد و غبار می تواند در امتداد مسیرهای پنجره کشویی فلزی جمع شود و مانع از انجام کار پنجره شود.

قطعات پنجره آسیب دیده: ممکن است چندین قسمت پنجره آسیب دیده و باعث افتادگی پنجره شود. ممکن است قاب یا خود لنگه آسیب دیده باشد. یراق آلات ممکن است شکسته، شل یا خارج از تراز باشد. نمونه هایی از این ایرادات شامل این موارد می شود: مکانیزم سفت بودن (اگر درها یا پنجره های محفظه ای با لولا باشند)، قفل / دستگیره گیر کرده یا معیوب است و یا لولاها حرکت کرده یا شل شده اند. اگر قفل کاملاً شکسته باشد، ممکن است نتوانید پنجره را باز کنید یا نتوانید آن را قفل کنید. در هر دو مورد، شما باید قفل را تعویض کنید.

 

رگلاژ و تعمیر پنجره دوجدارهاگر پنجره های دوجداره افتاده شده باشد، چه کار کنیم؟

اگر نمی توانید پنجره خود را باز یا بسته کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با تعمیر کار پنجره تماس بگیرید. هنگامی که تعمیرکار، پنجره معیوب شما را بازرسی می کند، ایرادات را به سه شکل ممکن می توان دسته بندی کرد.

تنظیمات جزئی

اگر شدت این مشکل پنجره کم باشد، ممکن است با تنظیمات کوچک حل شود. برای مثال، روغن کاری و تمیز کردن تمام قسمت های کار ممکن است کارساز شود. همچنین  گاهی اوقات می توان این مشکل را به سادگی با مراحل انجام تنظیمات و تعمیرات زیر حل کرد:

پنجره را کاملا باز کنید؛ این به شما امکان می دهد به پیچ هایی که برای تنظیم ارتفاع پنجره یو پی وی سی خود باید باز کنید دسترسی داشته باشید.

 اکنون، باید هر چهار پیچ سمت چپ قاب را باز کنید. چهار پیچ کوچک را می توان یافت که یک نوار فلزی را روی قاب پنجره نگه می دارد. هر چهار پیچ را یک دور کامل باز کنید. هنگام تنظیم ارتفاع پنجره، پیچ‌های لولا را باز نکنید – این پیچ‌ها اجازه می‌دهند پنجره باز و بسته شود و نباید دستکاری شود. موارد بالا را برای سمت راست قاب تکرار کنید.

سپس، لنگه پنجره را فشار دهید یا بلند کنید تا ارتفاع را تنظیم کنید. اگر پنجره به طور کامل بسته نشده است، پنجره UPVC را کمی به سمت پایین حرکت دهید. اگر پنجره به قاب چسبیده است، پنجره را به سمت بالا حرکت دهید.

در نهایت، اکنون که پنجره تنظیم شده است، می توانید پیچ ​​ها را محکم کنید. هر یک از هشت پیچ را یک دور کامل در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و سپس پنجره را چند بار باز و بسته کنید تا بررسی کنید که آیا ارتفاع پنجره اکنون به درستی تنظیم شده است یا خیر.

درب و پنجره‌های UPVC در گذر زمان بیشتر از پنجره‌های آلومینیومی از رگلاژ خارج می‌شوند.

تعمیر یا تعویض سخت افزار پنجره دوجداره

اگر روغن کاری، تمیز کردن و تنظیمات کوچک به عنوان تعمیر پنجره کافی نبود، ممکن است نیاز به تعویض قطعه پنجره باشد. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث باز یا بسته شدن پنجره شما می شود، برای ارزیابی آسیب با کارشناسان تعمیرات پنجره تماس بگیرید.

 برای خرید پروفیل واناوین با دفاتر ما در سراسر کشور تماس بگیرید .

رایج ترین مشکلات پنجره دوجداره

رایج‌ترین مشکلی که صاحبان شیشه‌های دوجداره پس از نصب گزارش کردند، سخت شدن باز یا بسته شدن پنجره‌ها یا درها بود. از هر 10 نفری که پنجره های دوجداره خود را در 10 سال گذشته خریداری کرده بودند، سه نفر این مشکلات را داشتند:

52٪ – پنجره ها یا درها به مرور زمان می افتند به طوری که به خوبی جا نمی شوند

15٪ – قفل ها کار نمی کنند

12% – خرابی درزگیرهای اطراف درها یا پنجره ها

9% – بخار گرفتگی شیشه و مشکل میعان

5% – ترک خوردگی یا خرد شدن شیشه دوجداره

با اطمینان بیشتر، 77 درصد از مردم گفتند که در 10 سال اول هیچ مشکلی با شیشه دوجداره خود از جمله خرید و نصب آن نداشتند پس بهتر است قبل از خرید پنجره مقاله ی ” راهنمای خرید پنجره دوجداره ” را مطاطعه بفرمایید.

 

چطور میتوان پنجره دوجداره را رگلاژ یا تعمیر کرد؟

در وهله اول، مکانیزم، لولاها، دستگیره‌ها یا مکان‌هایی را که پنجره‌ها یا درها از قاب عبور می‌کنند ( لنگه ها) روغن کاری کنید تا ببینید آیا این کار کمکی می‌کند یا خیر. همچنین می توانید پیچ ​​های تنظیم را برای سفت کردن لولاها یا مکانیسم ها امتحان کنید. اگر فکر می‌کنید نیاز به تعویض دارند، با شرکتی که پنجره یا در را از آن خریده‌اید، تماس بگیرید.

از رگلاژ افتادن شیشه دوجداره، می تواند ناشی از آب و هوا باشد. تغییر دمای شدید می تواند باعث انبساط یا جمع شدن قاب شود و بنابراین پنجره به درستی باز و بست نشده و یا به اصطلاح گیرمیکند. ریختن آب سرد بر روی پروفیل گاهی اوقات می تواند به انقباض آنها کمک کند اما شما نباید این کار را به طور مداوم انجام دهید.

اگر مشکلات شدید نیستند، سعی کنید تا هوای سردتر یا گرم‌تر صبر کنید تا ببینید که آیا مشکل خود به خود برطرف می‌شود یا خیر. اما اگر مشکلات بر جای ماندند و یا تأثیر قابل توجهی دارند (مثلاً مانع از بستن یا قفل کردن درب شما می شود)، با شرکتی که از آن خرید کرده اید تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *