مقالات

راهنمای خرید پنجره دوجداره باکیفیت

پنجره ها بخش مهمی از هر خانه ای هستند که نور طبیعی و تهویه هوا را فراهم می کنند و در عین حال از ما در برابر شرایط جوی محافظت می کنند. وقتی زمان انتخاب پنجره های دوجداره جدید فرا می رسد، موارد مختلفی در تصمیم گیری دست  دارند.  نوع پروفیل، شیشه و شرایط اقلیمی باید هنگام خرید در نظر گرفته شوند از دیگر مواردی که هنگام خرید در و پنجره دوجداره اهمیت زیادی دارد؛ برند تولید کننده در و پنجره و اینکه سبک مورد نظر شما در پنجره را کدام تولید کننده ارائه میدهد، است.

حال در این راهنمای خرید پنجره دوجداره به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

 

بهترین جنس پروفیل پنجره دوجداره

جنس پروفیل پنجره دوجداره معین میکند چقدر از خروج گرما و جریان هوا جلوگیری می شود. پنجره های UPVC  و آلومینیوم دو جنس پر کاربرد در تولید در و پنجره هستند.  UPVCبه دلیل هزینه پایین، دوام و عایق بندی بالا یکی از پرطرفدارترین متریال های پنجره می باشد. با این حال، فریم های پنجره UPVC ممکن است، از نظر زیبایی شناسی خوشایند نباشد و همچنین در صورت آسیب دیدن، تعمیر آن دشوار باشد.

پنجره های آلومینیومی بسیار مستحکم هستند، زیبایی بسیار چشم نوازی دارند و امنیت بسیار بالایی را ارائه می دهند؛ اما بسیار گران هستند. در نهایت، بهترین متریال پنجره برای استفاده، به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

پروفیل مناسب در اقلیم های مختلف

طبیعی است که هر اقلیمی شرایط خاصی دارد و جنس پروفیل باید با توجه به شرایط آب و هوا و رطوبت منطقه انتخاب شود. برای مثال از پروفیل آلومینیومی نمیتوان در مناطق سردسیر استفاده کرد، زیرا رسانای گرماست و انرژی را هدر میدهد. البته پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک به دلیل هسته داخلی نارسانایی که دارند، میتوانند برای مناطق سردسیر کاربرد داشته باشند. در آب و هوای های مرطوب و پر باران، پروفیل آلومینیوم بهترین انتخاب است، زیرا رطوبت تقریبا هیچ تاثیری بر آلومینیوم ندارد. آلومینیوم باکیفیت در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است.

 در مقابل پروفیل آلومینیومی، پروفیل UPVC  قرار دارد که یک متریال خاص می باشد، که تقریبا برای همه اقلیم ها و شرایط آب و هوایی مناسب است. UPVC رسانای گرما نیست و هدر رفت انرژی کمی دارد همچنین تغیر دما، سرد و گرم شدن، از نظر انقباظ و انبساط تاثیر کمی روی آن میگذارد. همچنین UPVC در برابر آسیب آب شور، خوردگی و بادکردگی مقاوم است. UPVC باکیفیت برای استفاده در انواع آب و هوا ها، سرد و مرطوب، گرم و خشک و ساحلی مناسب است.

نوع بازشو یه عامل بسیار مهم دیگری است که باید با توجه به شرایط آب و هوایی انتخاب شود. به طور کلی در و پنجره های ریلی نسبت به لولایی کمتر عایق هستند و برای استفاده در مناطق سردسیر مناسب نیستند. البته مدل های جدید در و پنجره های کشویی مثل لیفت ان اسلاید این مشکل را ندارد و در ترکیب با شیشه های سه جداره عایق فوق العاده ،در کنار دید به بیرون باورنکردنی تشکیل میدهند.

راهنمای خرید پنجره دوجداره باکیفیت

نوع شیشه

این که چه نوع شیشه ای در در و پنجره ها استفاده شود در کیفیت، عایق بندی و قیمت آن تاثیر میگذارد. در حال حاضر تکنولوژِی باعث به وجود آمدن شیشه هایی با ویژگی های فوق العاده ای شده است. برای این که بتوانید شیشه ای متناسب با نیازتان پیدا کنید، چند مورد از جدید ترین و کاربردی ترین شیشه را بررسی میکنیم.

شیشه خود تمیز شونده: شیشه پنجره دوجداره خود تمیز شونده به شما کمک می کند تا بدون نیاز به پاک کردن مدارم، شیشه هایی تمیز داشته باشید. شیشه‌های خود تمیز شونده از پوشش‌های شیمیایی تصفیه کننده تشکیل میشوند که نمیگذارند آب و باران روی سطح شیشه باقی بماند. همچنین این نوع شیشه طوری عمل میکند که کثیفی و گرد و غبار در نور خورشید حل شود.

شیشه سکوریت: شیشه سخت شده ای که برا دوام و استحکام بیشتر، تحت عملیات حرارتی قرار گرفته است.

شیشه عایق صدا: این نوع شیشه با به حداقل رساندن امواج صوتی، خانه را در برابر صداهای خارجی عایق می کند.

 

 

استفاده از نرم افزار

در گذشته انتخاب در و پنجر ها محدود به مدل های ارائه شده توسط تولید کنندگان بود ولی امروزه به این صورت نیست؛ با وجود نرم افزار های طراحی در و پنجره ای که وجود دارد به راحتی میتوانید خودتان در و پنجره مورد نظرتان را طراحی کنید. یک نرم افزار مانند مستروین، حتی اپلیکشن برای استفاده در گوشی های هوشمند طراحی کرده است، به طوری که نسخه گوشی همراه، توانایی تبادل اطلاعات با سیستم کامپیوتری را نیز دارد. شما به راحتی میتوانید در گوشی همراه خود هر نوع در و پنجره ای که مطابق میلتان هست را طراحی کرده و مدل های مختلف را امتحان کنید. نرم افزار مستروین حتی به شما امکان مقایسه قیمت انواع پروفیل با جنس های مختلف، UPVC و آلومینیوم، و برند های مختلف را میدهد. در صورت انتخاب نوع و طراحی شخصی سازی شده در و پنجره، میتوانید آن را برای تولید کننده ارسال کنید تا مطابق سلیقه شما محصولات تولید شوند.

با استفاده از نرم افزار های طراحی در و پنجره به راحتی میتوانید طبق سلیقه خودتان در و پنجره طراحی کنید.

 

خرید پنجره دوجداره از برند معتبر

در ایران تولید کننده های در و پنجره کم نیستند؛ و هر کدام ویژگی رقابتی مخصوص به خود و البته کیفیت های متفاوتی دارند. به دلیل اهمیت زیاد در و پنجره در نمای داخلی و خارجی و استفاده روزمره، پیشنهاد میشود با چند تولید کننده راجب سفارشات خود صحبت کنید. برای انجام تحقیقات راجب تولید کننده ها جواب این سوالات را پیدا کنید:

آیا مشریان قبلی این شرکت از محصولاتشان رضایت دارند؟

سابقه تولید کننده چقدر طولانی است؟

آیا این شرکت نمایشگاه یا سایت فعال دارد که بتوانید محصولات را در آن مشاهده کنید؟

آیا شیشه دوجداره شما ضمانت دارد و اگر دارد دقیقا چه چیزی را پوشش میدهد و برای چه مدت؟

خدمات پس از فروش این شرکت به چه صورت است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *