مقالات, انواع پنجره

همه چیز درباره درب و پنجره آکاردئونی

همه چیز درباره درب و پنجره آکاردئونی

در و پنجر ه ای که برای خانه خود انتخاب می کنید می تواند تاثیر زیادی در نحوه استفاده کارآمد و موثر از فضا ایجاد کند. درها و پنجره های آکاردئونی یک انتخاب کاربردی و زیبا هستند که مزیت های فراوانی دارند.  این نوع پنجر ها به صورت یک سیستم کار میکنند، به گونه ای که چندین پانل که برای تا شدن با هماهنگی کار میکنند. پنجره یا به یک طرف باز می شود یا به هر دو طرف تا می شوند. توصیه می شود که عرض پنجره تا 6 متر باشد و 3 تا 8 پانل نصب شود که حداقل عرض آنها 50 سانتی متر و حداکثر عرض آنها باید 85 سانتی متر باشد.

مانند سایر سبک‌های پنجره و در، پنجره‌های آکاردئونی با آلومینیوم و یا UPVC تولید می‌شوند و هر کدام مزایا و معایبی دارند. پنجره‌های آکاردئونی آلومینیومی ترمال بریک راندمان حرارتی فوق‌العاده، تعمیر و نگهداری کم و طیف وسیعی از گزینه‌های پیکربندی را ارائه می‌دهند، اما به طور غیر قابل انکاری گران‌تر از  UPVC هستند. پنجره های UPVC عایق حرارتی فوق العاده و قیمت مناسبتری نسبت به آلومینیوم دارند.

درب و پنجره های آکاردئونی کاربردی و شیک هستند.

در و پنجره آکاردئونی اختراعی باستانی

ممکن است تصور کرده باشید که در و پنجره آکاردئونی یک اختراع مدرن هستند که طراحی شده توسط برخی مهندسان مبتکر هستند، اما برعکس، آنها در قرن اول پس از میلادی محبوب شدند. شهرهای امپراتوری روم و یونان باستان نیز دارای دربهای آکاردئونی در ورودی خود بودند. حتی مقبره‌های مصری دارای مکانیسم‌های اولیه تاشو بودند. از آنجایی که شیشه در آن زمان ها در دسترس نبود، سطح آنها صرفاً از چوب یا بتن ساخته شده بود.

نمونه های اولیه درب های تاشو را می توان در چند محل حفاری مشاهده کرد. اخیراً یک در تاشو متعلق به امپراتوری روم در پمپئی ایتالیا پیدا شده است که تخمین زده می شود که در قرن اول پس از میلاد قابل استفاده بوده است. حفاری دیگری از یک درب تاشو در زوریخ سوئیس انجام شد؛ که پیش بینی می شود قدمت آن در حدود پنج هزار سال باشد.

ویژگی های در و پنجره آکاردئونی

تنظیم نور و صدا: بسته به جایی که درو پنجره های آکاردئونی قرار دارند، می توانند به طور انعطاف پذیر میزان نور طبیعی وارد شده به اتاق شما را تنظیم کنند. اگر بخواهید، میتوانید اجازه دهید اتاق شما در نور خورشید غرق شود. اگر درها با شیشه مناسب نصب شده باشند، می توانند سر و صدا را به مقدار قابل توجهی کم کنند.

کنترل بهتر جریان هوا و دما: استفاده از این درها به شما این امکان را می دهد که بهتر بتوانید نحوه گردش هوا در اتاق را کنترل کنید، که به نوبه خود بر گرم یا سردتر شدن اتاق، به خصوص در ماه های گرم تاثیر می گذارد. خود درها، زمانی که عایق حرارتی باشند، به صرفه جویی در انرژی نیز کمک می کنند.

تنوع در سبک و ظاهر: هنگام سفارش در و پنجره آکاردئونی ، می توان آنها را برای عملکردهای مختلف شخصی سازی کرد، ساخت این در و پنجر ها می تواند از نظر اندازه، تعداد پنل ها، مواد استفاده شده و تعداد جداره متفاوت باشد.  پروفیل باریک، پتانسیل برای استفاده در فضا های بزرگ و عملکرد روان، گزینه های پیکربندی فراوانی است که در هنگام خرید می توان در نظر داشت.

باز و بسته شدن پنجره آکاردئونی دوجداره همانند دستگاه آکاردئون است.

مزایای در و پنجره آکاردئونی

  • مواد مورد استفاده مانند آلومینیوم و UPVC، در و پنجره آکاردئونی محکم و مقاوم می سازد.
  • سیستم در و پنجره آکاردئونی UPVC پوسته پوسته نمیشود خوردگی ندارد و ترک نمی خورد.
  • پنجره های تاشو سایز بزرگ، سبب نور دهی، تهویه هوا و فضای کافی میشود
  • از نظر تجاری مقرون به صرفه هستند و انرژی را حفظ میکنند
  • شیک هستند و می توانند فضا را دلباز نشان دهند.

 

درب و پنجره آکاردئونی

معایب

نصب آن ها گران است

کاربرد در و پنجره آکاردئونی

 برای پاسیو، تراس و آشپزخانه در و پنجره آکاردئونی میتواند منظره‌ای تماشایی ارائه دهد. همچنین از این پنجره ها میتوان در رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها و تاسیسات خانه سالمندان استفاده کرد.  در و پنجره آکاردئونی تطبیق پذیری استثنایی با انواع سبک های معماری دارد، و قابلیت صرفه جویی در فضا و استفاده بهینه از آن را می دهد.  در فضای داخلی مناطق مسکونی می توان از در آکاردئونی به عنوان درب کمد، درب اتاق خواب، درب آشپزخانه و غیره استفاده کرد.

همچنین می توانید چندین قسمت خارجی را از طریق درب آکاردئونی به هم متصل کنید. به عنوان مثال، اتاق نشیمن را می توان با کمک دربهای آکاردئونی به بالکن، آشپزخانه و ناهارخوری متصل کرد. شفافیت در و پنجره آکاردئونی  نور طبیعی را به ساکنان هدیه می دهد. آنها می توانند از آفتاب صبحگاهی، آرامش عصر، و شب مهتابی به بهترین شکل لذت ببرند.

درب و پنجره آکاردئونی

قیمت پنجره آکاردئونی به چه صورت است؟

قیمت پنجره آکاردئونی اغلب بر اساس فاکتورهای متنوعی تعیین خواهد شد که از میان آن ها می توان به این مسائل اشاره کرد:

ابعاد: طبیعتا هر چه ابعاد پنجره آکاردئونی شما بیشتر باشد قیمت آکاردئونی شما بیشتر خواهد شد. برای در و پنجره آکاردئونی توصیه میشود ابعاد بیشتر از سه متر عرض را استفاده کنید تا قیمت پنجره آکاردئونی در این مورد به صرفه تر باشد. برای ابعادی کمتر از این اغلب نمی توان از این پنجره ها استفاده کرد.

شیشه: جنس شیشه در تعیین قیمت پنجره آکاردئونی بسیار موثر است؛ شما میتوانید برای تنظیم نور در و پنجره آکاردئونی از شیشه های رفلکس، دودی و … نیز استفاده کنید؛ هرچند این ها از شیشه معمولی بسیار گرانتر هستند. البته علاوه بر شیشه، سایر مصالح و جنس آن ها نیز در تعیین قیمت پنجره آکاردئونی موثر خواهد بود.

حمل و نقل: حمل و نقل این پنجره ها کاری دشوار است و به وسیله نقلیه مناسب و نیروی کار ماهر نیاز دارد. در نتیجه بخشی از قیمت پنجره آکاردئونی به این مسئله اختصاص می یابد. طبعا هر چه مسیر شما از کارگاه های ساخت درب و پنجره دورتر باشد قیمت پنجره آکاردئونی برای شما بیشتر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *