پروفیل, مقالات

تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره

پنجره دوجداره و سه جداره چه تفاوت هایی دارند؟

نصب و تعویض در و پنجره کاری سخت، هزینه و زمان بر است، بنابراین مهم است که هنگام انتخاب، بین دو جداره یا سه جداره برای پنجره های خود تصمیم درستی بر اساس نیازهای خود بگیرید. بسیار مهم است که ویژگی های اقلیم منطقه و محلی که در آن زندگی میکنید را در تصمیم گیری خود تاثیر دهید.

خانه شما ممکن است در کنار یک جاده اصلی شلوغ واقع شده باشد، جایی که کاهش سر و صدا برای شما اولویت دارد یا اینکه می خواهید اتلاف گرمایی خانه خود را به حداقل برسانید. تا چند سال پیش، شیشه‌های سه‌گانه عمدتاً در مناطق فوق‌العاده سرد، استفاده می‌شد و به ندرت در آب و هوای گرم‌تر نصب می‌شد یا به بازار عرضه می‌شد. ولی در حال حاضر به خاطر مزایایی که این پنجره ها دارند در مناطق آب و هوایی مختلف استفاده می شوند. در این مقاله، برای کمک به شما در انتخاب درست، تفاوتهای اصلی بین شیشه های دوجداره و سه جداره را برجسته کرده ایم.

پنجره سه جداره چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پنجره سه جداره دارای سه لایه شیشه است. شاید فکر کنید پنجره سه جداره به خاطر لایه اضافی شیشه و دو واحد آب بندی شده، حتما عملکرد بهتری دارد، اما هر کدام از انواع پنجره خصوصیات منحصر به فردی دارند که آنها را برای موقعیت های مختلف مناسب میکند. در پنجره های سه جداره، لازم نیست شیشه های استفاده شده یکسان باشند، میتوان از انواع شیشه ها، برای ایجاد ترکیب دلخواه ( مات، رفلکسی و یا دودی) استفاده کرد.  اگرچه شیشه‌های دوجداره و سه جداره می‌توانند از انواع مشابه شیشه استفاده کنند و شباهت‌های زیادی با هم دارند، تفاوت‌های اصلی بین عملکرد و کارایی است.

مزیت های پنجره سه جداره

مزیت های پنجره سه جداره

قرار دادن آن لایه سوم شیشه در قاب پنجره چندین مزیت را به همراه دارد:

حفظ گرما

همانطور که بسیاری از شما می دانید، یکی از بزرگترین دلایل تغییر از پنجره های دو جداره به  سه جداره به دلیل افزایش بازده انرژی است که با شیشه اضافی همراه است. پنجره سه جداره با داشتن یک شکاف هوا اضافه، انتقال حرارتی هوای سرد و گرم را کاهش می دهد. وجود این شیشه اضافی باعث میشود گرمای کمتری از نور خورشید وارد فضای خانه شود.

 برای استعلام خرید پروفیل گلد پی وی سی با دفاتر ما تماس بگیرید .

کاهش سر و صدا

شیشه سه جداره استاندارد می تواند صدا را کاهش دهد، این ویژگی برای کسانی که در مناطق پر سر و صدا زندگی میکنند بسیار کاربردی است. درست است که پنجره های دوجداره نیز به کاهش آلودگی صوتی کمک می کنند، اما پنجره سه جداره عملکرد بهتری دارد.

اگر گزینه های خود را بین دو جداره و سه جداره برای کاهش صدا در بررسی میکنید، بهتر است بدانید که در حالی که پنجره های سه جداره از بسیاری جهات موثرتر می باشند، اما گرانتر نیز هستند و میتوان برای مسئله سر و صدا از یک پنجره دوجداره  با کیفیت و شکاف های هوای صحیح و ضخامت شیشه بالاتر استفاده کرد.

امنیت

پنجره سه جداره دارای یک شیشه اضافی است که شکستن آن را دشوارتر از شیشه دوجداره استاندارد می کند. در ضمن شما میتوانید برای امنیت بیشتر، از یک لایه شیشه لمینت در پنجره سه جداره استفاده کنید که دارای یک لایه پوشش  پلی وینیل بوتیرال (PVB) است.

میعان

میعان زمانی ایجاد می شود که رطوبت بیش از حد در هوا با یک سطح سرد تماس پیدا کند و سپس به آب تبدیل شود. پنجره سه جداره کارآمد ترین راه برای مبارزه با میعان است، زیرا خود پنجره همراه با گرم نگه داشتن خانه تغییر دما نمیدهد.  

پنجره های سه جداره معمولاً دارای عایق حرارتی بهتری از پنجره های دوجداره هستند.

 

تفاوت های پنجره دوجداره و سه جداره

 

تفاوت های پنجره دوجداره و سه جداره

هزینه: تولید پنجره سه جداره با تکنیک های ساخت گران تر و همچنین مواد اولیه بیشتری همراه است، بنابراین گزینه گران تری نیز می باشد.

عمق قاب ها: یکی از نکات مهم تفاوت بین شیشه های دوجداره و سه جداره، عمق واحدهای جداره است که برای نصب در پنجره های موجود مشکل ایجاد می کند. عرض استاندارد یونیت دو جداره 28 میلی متر و اندازه استاندارد یونیت سه جداره 36 میلی متر است. این عمق اضافی در واحد سه جداره به این معنی است که پنجره های سه جداره نمیتوانند به هر سازه ای و هرقابی نصب شوند و باید هنگام ساخت به این تفاوت اندازه توجه کرد.

شیشه ها

در پنجره های دو جداره و سه جداره به علت داشتن یک لایه اضافه فاصله‌های بین شیشه‌ها، مقدار گاز یا پوشش مورد استفاده به عنوان عایق متفاوت است. شیشه اضافی نه تنها نقش خود را در کاهش اتلاف حرارت دارد، بلکه شکاف هوای اضافی نیز به جلوگیری از آلودگی صوتی و انتقال حرارتی کمک می کند زیرا معمولاً با گازهای بی اثر مانند آرگون یا کریپتون پر می شود.

استحکام

وزن پنجره سه جداره بیشتر از پنجره های دو جداره است و پنجره های سه جداره با کیفیت برای تحمل وزن اضافی شیشه طراحی شده اند و تحت تاثیر وزن تغییر شکل یا فرم نمیدهند.

 

کاربرد های پنجره های دوجداره و سه جداره

ما شیشه سه جداره را برای موارد زیر توصیه می کنیم:

پنجره ها و اتاق های سرد رو به شمال، به دلیل بهره وری انرژی گرمایی استثنایی.

خانه هایی که در معرض آب و هوای سخت قرار دارند مانند مناطق سرد، طوفانی یا در کنار ساحل.

ما شیشه دوجداره را برای موارد زیر توصیه می کنیم:

تعویض پنجره‌های موجود در اتاق‌هایی که رو به شمال نیستند یا در مکان‌های باز

در مکان هایی که سر و صدای کمی وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *