انواع پنجره, مقالات

چه عواملی در تعیین قیمت پنجره دوجداره موثر است؟

تعیین قیمت پنجره دوجداره

پنجره های دو جداره به دلیل ویژگی های محافظ و عایق بودن به یکی از محبوب ترین انواع پنجره برای اکثر خانه ها تبدیل شده اند. نصب پنجره های دوجداره مزایای بسیاری دارد؛ این پنجره ها باعث کاهش مصرف انرژی و قبوض شما می شوند و دمای خانه را در تمام طول سال تنظیم می کنند؛ و همچنین امنیت خانه و ارزش آن را افزایش می دهند. میانگین قیمت پنجره های دوجداره بر اساس اندازه، سبک و نوع پنجره متفاوت خواهد بود.  بسیار مهم است که بهترین پنجره دوجداره با قیمتی که مناسب شما باشد بیابید، بنابراین ما در این مقاله به شما توضیح می دهیم که این پنجره ها چقدر هزینه دارند و به چه نکاتی توجه کنید تا بتوانید پنجره های مقرون به صرفه ای را انتخاب کنید که مناسب شما هستند.

 

عوامل موثر بر قیمت شیشه دوجداره

به عنوان یک قاعده کلی، هر چه خانه شما بزرگتر باشد، هزینه شیشه دوجداره شما بیشتر خواهد بود. میزان پرداخت شما مستقیماً به تعداد پنجره های شما بستگی دارد. تعدادی از عوامل دیگری که بر هزینه شیشه دوجداره خانه شما تاثیر می گذارد؛ شامل:

تعداد پنجره ها.

کیفیت و سبک شیشه.

نوع قفل ها و یراق آلاتی که روی پنجره استفاده می شود.

نیاز به داربست برای نصب پنجره های دوجداره.

اگر میخواهید تعویض کنید، نوع پنجره ای که از قبل دارید بسیار مهم است.

استفاده از پروفیل های رنگی  

محل قرارگیری پنجره ها، گاهی اوقات هزینه پنجره های دوجداره طبقه بالا می تواند بیشتر از طبقه همکف باشد.

برند تولید کننده

سبک پنجره

جنس پروفیل

تاثیر جنس پروفیل بر قیمت پنجره دوجداره

تاثیر جنس پروفیل بر قیمت پنجره دوجداره

عامل مهمی که بر میانگین هزینه شیشه دوجداره تاثیر می گذارد، نوع متریال پنجره مورد استفاده است. دو نوع اصلی از متریال پنجره وجود دارد، UPVC و آلومینیوم.

یو پی وی سی رایج ترین متریال مورد استفاده برای قاب های شیشه دوجداره است. پنجره‌های UPVC از نظر حرارتی کارآمد، تعمیر و نگهداری نیاز ندارند و ایمن هستند و همچنین در انواع طیف های رنگی و طرح های مختلف موجود هستند.

نگهداری از پنجره های آلومینیومی بسیار آسان است و به دلیل ظاهر ظریف و زیبای خود گزینه ای محبوب هستند. اگرچه از نظر زیبایی شناسی چشم نواز هستند، اما از نظر حرارتی به اندازه پنجره های UPVC کارآمد نیستند و همچنین 25٪ بیشتر از پنجره های UPVC هزینه دارند. اگر مایل به صرف هزینه برای پنجره های آلومینیومی هستید کمی بیشتر هزینه کنید و نوع ترمال بریک بگیرید که از لحاظ حرارتی کارآمد و مقاوم است.

 برای اطلاع از قیمت پروفیل وانا وین با دفاتر ما تماس بگیرید .

تاثیر رنگ و نوع شیشه بر قیمت پنجره دوجداره

نه تنها  جنس پروفیل بر روی قیمت پنجره شما تاثیر گذار است، بلکه نوع شیشه نیز بسیار مهم است. شیشه‌های دوجداره در دهه‌های گذشته به‌طور جهشی رشد کرده اند و طیفی از انواع شیشه‌ها با ویژگی های مختلف ارائه شدند که همگی برای اهداف منحصر به فردی توسعه یافتند. این شیشه ها با قیمت های متفاوت تولید می شوند، که بر اساس نیاز و بودجه می توانید از بین آن ها انتخاب کنید نمونه های این شیشه ها شامل: شیشه های مقاوم، دودی، مات، رفلکسی و یا خود تمیز شونده هستند.

اگر یک پنجره دوجداره معمولی می خواهید، می توانید به سراغ شیشه های فلوت بروید، که این ارزان ترین گزینه است. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید به سراغ شیشه‌های مقاوم‌تری بروید، مانند شیشه‌های لمینت یا سکوریت، که تقریباً سه تا چهار برابر مستحکم‌تر از شیشه‌های فلوت هستند، مسلما باید هزینه بیشتری بپردازید.

همچنین در صورت انتخاب شیشه های رنگی ، باید هزینه های اضافی را نیز در نظر بگیرید.( که حدودا بین 10٪ تا 20٪ از هزینه صرف شده برای شیشه معمولی بیشتر است.)

 

 

چه عواملی در تعیین قیمت پنجره دوجداره موثر است؟

 

میانگین هزینه شیشه دوجداره بر اساس سبک طراحی

در مرحله بعد باید نوع پنجره را انتخاب کنید، طیف گسترده ای از قیمت ها و سبک ها وجود دارد؛ ولی به طور کلی، پنجره های بزرگ سنتی، لولایی و ظاهر مستطیلی، ارزان ترین گزینه هستند. با این حال، پنجره های کشویی این روزها در خانه محبوبیت بیشتری دارند، از لحاظ اقتصادی معمولاً زیاد گران‌تر پنجر هایی لولایی نیستند اما بسیار کاربردی می باشند. یکی از بزرگترین مزیت های پنجره های کشویی سهولت استفاده آن ها است فقط کافی است برای باز و بسته کردن لنگه را کمی به راست یا چپ فشار دهید.

البته  پنجره لولایی دو حالته نیز گزینه مناسبی است، این پنجره می‌تواند به صورت افقی یا عمودی و یا  با چرخش دوگانه باز شود. این پنجره لولایی، به‌جای لغزش، به‌صورت دو حالته می‌چرخند. و البته، اگر می‌خواهید نور بیشتری وارد کنید، فضایی به داخل خانه اضافه کنید و یا فقط میخواهید پنجره‌ ای داشته باشید که به جذابیت اصلی هر اتاقی تبدیل شود، می‌توانید به دنبال پنجره‌های خلیجی بروید. پنجره های خلیجی بسیار گرانتر  پنجره های لولایی معمولی و کشویی می باشند، البته به خاطر فضایی که به خانه اضافه می کنند، ممکن است برای خانه های کوچک ارزش هزینه اضافه را داشته باشند. طراحی خلیجی به طور متوسط ​​دو برابر گرانتر از هر نوع دیگری است.

درب های دوجداره در انواع مختلف شیب دار و کشویی، درب فرانسوی، درب لولایی، درب تاشو موجود می باشند.

نکات مهمی که به شما کمک می کند بهترین پنجره دو جداره ممکن را انتخاب کنید:

از چند تولید کننده و برند مختلف مشاوره بگیرید و قیمت دریافت کنید

از یک شرکت تولید کننده بخواهید که پنجره‌های شما را اندازه‌گیری کند و به شما پیشنهاد قیمت بدهد، اما در همان لحظه قرارداد امضا نکنید.

برای کم کردن هزینه حمل نقل از یک تولید کننده در محل زندگی خودتان خرید کنید، البته تعدادی از برند های تولید کننده پیشنهاد نصب و حمل و نقل رایگان در صورت خرید می دهند.

حتما برای نصب پنجره های دوجداره جدید خود یک متخصص را استخدام کنید

فقط به خاطر ارزان تر بودن از یک برند خرید نکنید؛ بسیاری از شرکت‌های تولید کننده پنجره دوجداره که پنجره‌ها یا درها را با قیمت ارزان ارائه می‌دهند، معمولا کیفیت محصول را پایین می آورند. در بسیاری از مواقع، گزینه کم‌هزینه، با گذشت زمان به سرعت فرسوده می شود و خانه ای با عایق کاری ضعیف برای شما به ارمغان می آورد.

برای سرعت دادن به کار طراحی و افزایش دقت در محاسبات از نرم افزار های طراحی استفاده کنید. در گذشته این نرم افزار ها منحصرا خارج از ایران ساخته و کاربری می شدند ولی امروزی تعدای از شرکت های ایرانی مثل بهین سامان و فناوری داده پویشگر اقدام به ساخت نسخه های ایرانی که نرم افزار ها کرده اند. یکی از این نرم افزار ها، نرم افزار مستروین پلاس است که توسط شرکت فناوری داده پویشگر توسعه داده شده است

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *