مقالات, انواع پنجره, پنجره UPVC

استحکام در و پنجره UPVC چگونه تامین می شود؟

استحکام در و پنجره UPVC

امروزه اکثر املاک در حال تعویض پنجره های سنتی خود با پنجره های مدرن UPVC هستند، زیرا این نوع در و پنجره دوام و امنیت بالاتری را ارائه می دهد. اگر می خواهید پنجره هایی نصب کنید که نه تنها با کیفیت و مقرون به صرفه باشند، بلکه عایق عالی در برابر آب، گرد و غبار و آلودگی باشند، یو پی وی سی بهترین گزینه است. UPVC یکی از محبوب ترین مواد تولید پروفیل در و پنجره در سراسر جهان است. این پنجره ها در مقایسه با انواع دیگر متریال قوی ترین، بادوام ترین و کارآمد ترین  هستند.

UPVC برخلاف پنجره های چوبی به مراقبت و رنگ آمیزی مداوم نیاز ندارد؛ و برخلاف آلومینیوم رسانای گرما نیست و اتلاف انرژی کمی دارد. UPVC می تواند تا 50 سال یا بیشتر، با کمترین نگهداری و بدون کاهش عملکرد، دوام بیاورند. دوام بالای آنها به دلیل مقاومت آنها در برابر شرایط جوی سخت است. علاوه بر این، تقویت‌کننده‌های فولادی گالوانیزه برای پایدار نگه داشتن پنجره‌ها، درها و پنجره‌های UPVC از نظر ساختاری استفاده می‌شوند. آنها استحکام بیشتری را به خصوص برای قاب بزرگتر فراهم میکند.

 استحکام در و پنجره های UPVC به دلیل جنس خود UPVC و تقویت کننده آن است.

 

UPVC چیست؟

UPVC مخفف پلی وینیل کلراید پلاستیکی نشده، یک ماده پلاستیکی سخت است که معمولا در پنجره ها و درها استفاده می شود. این ماده در برابر آلودگی، رطوبت و خوردگی مقاوم است. این باعث می شود که پنجره های یو پی وی سی جایگزین بهترین برای پنجره های چوبی و آلومینیومی باشند

 برای ساخت پروفیل های UPVC  ابتدا دمای ماده اولیه بالا میرود تا ماده به طور کامل ذوب شود و سپس در قالب ها ریخته می شود. بعد از این چندین از روش خنک کننده برای شکل دادن به ماده استفاده می شود. پس از خنک شدن، برش داده شده و برای مونتاژ با اجزای دیگر آماده می شود. در این فرایند برخلاف PVC از ماده شیمیایی نرم‌ کننده استفاده نمی‌شود. در نتیجه، UPVC استحکام طبیعی مواد خود را حفظ می کند. برای همین است که این ماده بسیار بادوام است و عملاً نیازی به نگهداری ندارند. در و پنجره های UPVC ظاهری جذاب دارند و در رنگ های مختلف موجود می باشند. با توجه به اینکه مواد آنها سخت است. همچنین پوشش UPVC در برابر اشعه های مضر UV که می تواند باعث محو شدن و پژمرده شدن مواد به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید شود، محافظت می شود.

 

تقویت در و پنجره UPVC چگونه انجام میشود؟

در و پنجره های UPVC با آلومینیوم یا آلیاژ فولاد گالوانیزه تقویت می شوند. تقویت با آلومینیوم کمی گران تر تمام میشود؛ اما کار با آن راحت تر است و وزن زیادی به پروفیل اضافه نمی کند در حالی که فولاد گالوانیزه سنگین تر اما ارزان تر است. بخش تقویتی فولاد یا آلومینیوم کوتاه تر از طول پروفیل می باشد و در تمام طول پروفیل استفاده نمی شود؛ دلیل آن هم این است که در فرآیند جوشکاری تداخل ایجاد نکند. در جاهایی اتصالات مولیون یا ترانسوم، وجود دارد، تقویت کننده به صورت تکه ای نصب می شود و به صورت یک تکه به کار نمی رود.

چرا قاب ها تقویت می شوند؟

هدف از تقویت در و پنجره UPVC کنترل سرعت انبساط و استحکام بخشیدن به قسمت هایی از قاب که به دلیل اندازه ای که دارند، شکننده ترند. این کار باعث ایجاد استحکام در یراق آلات نیز میشود، به خصوص در جاهایی که مکانیسم های قفل تعبیه شده است.

در و پنجره های تقویت شده عمر طولانی تری دارند.

نقش تقویت کننده در استحکام در و پنجره های UPVC

سال ها پیش، زمانی که پنجره های یو پی وی سی برای اولین بار وارد بازار شدند، برخی از قاب های تازه ساخته شده، به دلیل نداشتن تقویت کننده، اصلاً عملکرد خوبی نشان نمی دادند. مسئله تقویت قاب های UPVC یکی از مسائلی است در آن باور های اشتباه زیاد است بسیاری از مردم و معماران فکر میکنند اگر پروفیل به طور کامل تقویت شود از قاب ها می توان به عنوان یک عنصر ساختاری برای تقویت سایر قسمت های سازه استفاده کرد؛ یا اینکه UPVC اگر تقویت نشده باشد به طور کامل بی استفاده میشود. در صورتی که اینطور نیست. در بیشتر موارد، به خصوص در قاب های کوچک، اصلاً نیازی به تقویت نیست زیرا خود قاب های پروفایل UPVC بسیار قوی هستند.

نتیجه

ماهیت درها و پنجره ها نقش مهمی در ساختار یک خانه، محیط کار یا مغازه دارد. امروزه درها و پنجره های UPVC به دلیل استحکام، کارآمدی در حفظ انرژی و نگهداری آسان مورد توجه سازندگان و طراحان هستند. به طور کلی، UPVC به طور گسترده ای برای ایجاد ورودی ها، خطوط لوله، پنجره ها و غیره استفاده می شود. برای افزایش کیفیت کالا، UPVC با مواد مختلفی تقویت میشود، از آلومینیوم گرفته تا آلیاژ فولاد گالوانیزه شده. این تقویت کننده ها عملکرد UPVC را بهبود میدهند و به طول عمر آن اضافه میکنند.

در صورتی که راجع به UPVC سوالی دارید، یا اینکه می خواهید اطلاعات تخصصی تری دریافت کنید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *